Tuesday, October 13, 2015

စိန္မွန္ဘီလူးႏွင့္ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း


စာေရးဆရာ ►►►ေမာင္ေမာင္ျမင့္သိန္း
The Diamond Lens by Fritz-James O'Brien


ကၽြန္ေတာ္ အသက္ (၁၀)ႏွစ္အရြယ္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုဝမ္းကြဲတစ္ေယာက္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို မွန္ဘီလူးတစ္လက္ လက္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါသည္။
ထိုမွန္ဘီလူး၏ ေမွာ္မွန္ခ်ပ္မ်ားကို ေဖာက္ထြင္း၍ ပထမအၾကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လိုက္စဥ္ကတည္းကပင္
ကၽြန္ေတာ့္ေန႔စဥ္ဘဝကို ျခံဳလြမ္းေနသည့္ တိမ္တိုက္တို႔ ဖယ္ရွားသြားေလသည္။

ေရစက္ေရေပါက္တစ္ေပါက္္တြင္္ ေသးငယ္လွေသာ သက္ရွိသတၱဝါေလးမ်ား၏ေလာကကို ကၽြန္ေတာ္
ေတြ႕ျမင္ရသည္။ တစ္ရက္ျပီးတစ္ရက္ တစ္ညျပီးတစ္ညပင္ ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးေအာက္မွဘဝကို ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ့္မိခင္၏ယိုကို ဖ်က္ဆီးေသာမႈိသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေမွာ္ဥယ်ဥ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္ေသာ အရပ္ေဒသ
ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤအစိမ္းေရာင္မႈိစက္တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးေအာက္ခ်၍ ေသးငယ္
ေသာ သစ္ပင္္မ်ား၏ အကိုင္းအခက္မ်ားမွ ေရႊေရာင္ေငြေရာင္ အသီးဆန္းမ်ား တြဲေလာင္းက်သည့္
လွပေသာေတာအုပ္ကို ၾကည့္ေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေနာက္္ထပ္ဧဒင္ဥယ်ဥ္တစ္ခု ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့
သည့္အသြင္ ခံစားမိသည္။

ကၽြန္ေတာ့္လွ်ိ႕ဝွက္ကမာၻအေၾကာင္း မည္သူကိုမွ် ကၽြန္ေတာ္မေျပာသည့္တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ဘဝလံုး မွန္ဘီလူးကို ေလ့လာရန္ ကၽြန္ေတာ္ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အျခားအစီအစဥ္မ်ားရွိေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အသက္၂၀နီးပါး
အရြယ္တြင္မူ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာေသာ မိသားစုျဖစ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္ကိုင္္ရန္
မလိုသည့္တိုင္ေအာင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းတစ္ရပ္ မျဖစ္မေနဆည္းပူးရန္ သူတို႕က အတင္း
အက်ပ္ တြန္းအားေပးခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ နယူးေယာက္ျမိဳ႕တြင္ ေဆးဝါးပညာေလ့လာရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။

နယူးေယာက္ျမိဳ႕ေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္မိသားစုႏွင့္ လွမ္းလွေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အခ်ိန္ကို စိတ္ၾကိဳက္ျဖဳုန္းႏုိင္ခဲ့သည္။ ႏွစ္စဥ္ ကၽြန္ေတာ့္ေဆးေက်ာင္းလခ ေပးေနခဲ့သမွ် ကၽြန္ေတာ္မည္သည့္္ အတန္းမွ မတက္သည္ကို ကၽြန္ေတာ့္မိသားစုက သိမည္မဟုတ္ေခ်။
နယူးေယာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေကာင္းဆံုးမွန္ဘီလူးမ်ား ဝယ္ယူႏုိင္မည္ျဖစ္ျပီး၊ ကမာၻတစ္ဝန္းမွ
သိပၸံပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုႏုိင္ေပမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးေပၚတြင္ ေငြေၾကးႏွင့္ အခ်ိန္မ်ားစြာ အသံုးခ်
ႏုိင္ေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျမင့္မားစြာႏွင့္ အိမ္မွထြက္္လာခဲ့သည္။

နယူးေယာက္ျမိဳ႕သို႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ျပီး ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ေနစရာေနရာတစ္ေနရာကို ကၽြန္ေတာ္ရွာေဖြ
ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ အခန္းတစ္ခန္းကို ကၽြန္ေတာ္ဓါတ္္ခြဲခန္းအျဖစ္ အသံုးခ်ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ယင္းေနရာက
ၾကီးမားလွသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ မည္သို႔သံုးရမွန္းမသိေသာ ေစ်းၾကီးသည့္ သိပၸံဆိုင္ရာပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ထိုအခန္္းကို ျဖည့္္
ဆည္းလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမိဳ႕ၾကီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ပထမႏွစ္ကုန္ဆံုးေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္
မွန္ဘီလူးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြမ္းက်င္လာသည္။
ထို႔ျပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပို၍ ပို၍ စိတ္္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ တန္ဖိုးၾကီးေသာ မွန္ဘီလူး၏ မွန္ခ်ပ္မ်ားသည္ အားမေကာင္းလွေသာေၾကာင့့္ ကၽြန္ေတာ္္၏ အသက္အေၾကာင္းေမးခြန္းကို မေျဖၾကားႏုိင္ခဲ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား၏ စြမ္းအားအကန္႔အသတ္ရွိသည့္ သဘာဝေၾကာင့္ သဘာဝ၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားမသိေအာင္ ကာကြယ္ထားသည္ဟု ယူဆမိခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အပီျပင္ဆံုးမွန္ေျပာင္း၊ ပံုၾကီးခ်ဲ႕အား အလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ ကိရိယာကို ေတာင့္တရင္း
ညဘက္တြင္ အိပ္မေပ်ာ္ႏုိင္စြာ လဲေလ်ာင္းခဲ့သည္။ အေသးမႊားဆံုးေသာအဆင့္တြင္ အသက္ဖြံျဖိဳးၾကီးထြါး
ေနပံုကို ျမင္သာေစမည့္ မွန္ခ်ပ္မ်ိဳးေတာင့္တေနခဲ့သည္။
ထိုကဲ့သို႔ အင္အားေကာင္းေသာလွေသာ မွန္ခ်ပ္ကို တည္ေဆာက္ႏုိင္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တပ္အပ္ ယံုၾကည္္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုမွန္ခ်ပ္မ်ိဳးဖန္တီးရင္းျဖင့္္ နယူးေယာက္ျမိဳ႕တြင္ ဒုတိယႏွစ္ကုန္လြန္ခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ပစၥည္းမ်ိဳးစံုကို စမ္းသပ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သာမန္ဖန္သလင္းေက်ာက္ႏွင့္ အဖိုးတန္
ေက်ာက္မ်က္မ်ားကိုပင္ စမ္းသပ္ၾကည့့္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္စတင္ခဲ့့သည္ကိုသာ ျပန္ေရာက္သည့္
အျဖစ္ အျမဲၾကံဳခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေဆးဝါးပညာေလ့လာမူတြင္ တိုးတက္မူမရွိေသာေၾကာင့္္
ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ား ေဒါသျဖစ္လာခဲ့သည္။
နယူးေယာက္ျမိဳ႕သို႔ ေရာက္ကတည္းက တစ္တန္းမွ်ကၽြန္ေတာ္ မတက္ခဲ့ေခ်။ ထို႔ျပင္ ကၽြန္ေတာ့္ စမ္းသပ္မူ
မ်ားတြင္ ေငြေၾကးအေတာ္သံုးစြဲခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။

တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဓာတ္ခြဲခန္း၌ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ ဂ်ဳးလ္(စ္)ဆိုင္မြန္က ကၽြန္ေတာ့္တံခါးကို လာေခါက္သည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္အထက္က အခန္းတြင္ ေနထိုင္သည္။
သူသည္ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား၊ တန္ဖိုးၾကီးသည့္ အဝတ္အစားမ်ားႏွင့္ ဇိမ္က်က်ေနထိုင္ရသည္ကို ၾကိဳက္
ႏွစ္သက္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့သည္။ သူႏွင့္ပတ္သက္၍ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္မူတစ္ခုလည္းရွိခဲ့သည္။
သူသည္ အျမဲတေစပင္ တစ္ခုခုေရာင္းခ်တတ္သည္။
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္၊ ရွားပါးလွေသာ ပန္းပုရုပ္၊ တန္ဖိုးၾကီးသည့္မီးအိမ္ စသည္ျဖင့္...။

ဆိုင္မြန္မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဤသို႔ျပဳုမွန္း ကၽြန္ေတာ္မသိခဲ့ေခ်။
သူေငြလိုပံုမရခဲ့ေခ်။ နယူးေယာက္ျမိဳ႕၏ လူကံုထံမိသားစုမ်ားၾကားတြင္ သူ႔မိတ္ေဆြအမ်ားအျပား ရွိေနသည္။
ဆိုင္မြန္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ ဓာတ္ခြဲခန္းထဲသို႔ ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ အလြန္စိတ္လႈပ္ရွားေနခဲ့သည္။

►ေဟ့.. ကိုယ့္လူ.. ကိုယ္ကမာၻေပၚမွာ အ့ံ့ၾသစရာ အေကာင္းဆံုးအရာကို ခုပဲျမင္ခဲ့တယ္...

သူက အေမာတေကာ ေျပာလိုက္သည္။ သူသည္ ထူးဆန္းေသာ ေမွာ္အစြမ္းရွိသည့္ အမ်ိဳးသမီးထံသို႔ သြား
ေရာက္ခဲ့သည္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပသည္။
သူသည္ ေသသူတို႔ႏွင့့္ စကားေျပာဆို၍ ရွင္လူတို႔၏ မေနာစိတ္ကို ဖတ္ရွဴႏုိင္သည္ဟုဆိုသည္။
သူမကို စမ္းသပ္ရန္ ဆိုင္မြန္သည္ စကၠဴစတစ္တြင္ သူ႔အေၾကာင္းေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ ေရးသားခဲ့သည္။
မဒမ္ေဗာပီ(စ္)ဟု အမည္တြင္ေသာ ထိုအမ်ိဳးသမီးက ေမးခြန္းမ်ားကို မွန္ကန္စြာေျဖၾကားခဲ့သည္။

ဤမိန္းမအေၾကာင္း ၾကားရေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးတစ္ခုရလိုက္သည္။ အျပစ္ကင္းသည့္ မွန္ဘီလူး၏
လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိေအာင္ သူမ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကူညီေကာင္းကူညီႏုိင္ေပမည္။
ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ သူမအိမ္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္။
မဒမ္ေဗာပီ(စ္)မွာ အက်ည္းတန္ျပီး စူးရွရက္စက္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားရွိသည္။ သူမ တံခါးဖြင့္ေသာအခါ
ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားတခြန္းမွမေျပာေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို သူမ၏ ဧည့္ခန္းထဲသို႔ ေခၚေဆာင္သြားသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ၾကီးမားေသာစားပြဲဝိုင္းတြင္ ထိုင္လိုက္သည္။ သူမက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာလိုက္သည္။

►ရွင္ ကၽြန္မဆီက ဘာလိုခ်င္လို႔လဲ..
►ကၽြန္ေတာ္မေမြးခင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့့ သူတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာခ်င္တယ္...

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မိနစ္မ်ားစြာပင္ ထိုေနရာတြင္ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ အခန္းက ပိုလို႔...ပိုလို႔ေမွာင္လာသည္။
သို႔ေသာ္ မဒမ္ေဗာပီ(စ္)သည္ မည္သည့္မီးမွ်မဖြင့္ခဲ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အနည္းငယ္ခန္႔ ရူးတူးတူးေပါေတာေတာ ခံစားမိသည္္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ျပင္းထန္စြာရိုက္ခတ္ခ်က္မ်ား ခံစားလိုက္ရသည္။
ကုလားထိုင္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကုလားထိုင္ေနာက္ေက်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ေျခေထာက္ေအာက္မွ ၾကမ္းျပင္၊ ျပတင္းေပါက္မ်ားပင္ လႈပ္ခါသြားသည္။
မဒမ္ေဗာပီ(စ္)က ျပံဳုးလိုက္သည္။

►ဒီည အေတာ္အားေကာင္းေနတယ္.. ရွင္ကံေကာင္းပါတယ္.. ရွင္စကားေျပာဆိုခ်င္တဲ့ ဝိညာဥ္ရဲ့နာမည္ကို
  ေရးခ်လိုက္ပါ..

ကၽြန္ေတာ္္သည္ ကၽြန္ေတာ့္မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွ စာရြက္ပိုင္းတစ္စဆြဲျဖဲ၍ နာမည္ေရးခ်လိုက္သည္။ ထိုနာမည္ကို မဒမ္ေဗာပီ(စ္)ကို မျပသခဲ့့ေခ်။
ခဏအၾကာတြင္ မဒမ္ေဗာပီ(စ္)၏ လက္မ်ားျပင္းထန္စြာ လႈပ္ခါလာရာ စားပြဲပင္ေရြ႕လ်ားသြားသည္။
သူမ၏ လက္ကို ဝိညာဥ္တစ္ခုကကိုင္ထားျပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို စာတစ္ေစာင္ေရးေပးမည္ဟု သူမကေျပာၾကားသည္။
ကၽြန္ေတာ္က သူမကို စကၠဴႏွင့္ခဲတံေပးလိုက္္သည္္။ သူမက တစ္စံုတစ္ခုကိုေရးသားျပီး ကၽြန္ေတာ့္အား ကမ္းေပးလိုက္သည္။ စာမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။

►ငါ ဒီမွာေရာက္ျပီ.. ငါ့ကိုေမးပါ..
လီယူဝင္ဟို႔ခ္ဟု လက္မွတ္ေရးထိုးထားသည္။
ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္မယံုႏုိင္ခဲ့ေခ်။ ထိုနာမည္မွာ ကၽြန္ေတာ့့္စာရြက္ေပၚတြင္ ေရးသားခဲ့ေသာနာမည္ပင္ျဖစ္သည္။ မဒမ္ေဗာပီ(စ္)ကဲ့သို႔ အသိဥာဏ္ကင္းမဲ့ေသာ အမ်ိဳးသမီးက လီယူဝင္ဟို႔ခ္ကို မသိႏုိင္ေခ်ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္မိသည္။
မွန္ဘီလူးကို တီထြင္ခဲ့သူ၏ အမည္ကို သူမ မည္သို႔သိႏုိင္ပါမည္နည္း။
ကၽြန္ေတာ္သည္ စာရြက္တစ္စေပၚတြင္ ေမးခြန္းတစ္ခုကို လ်င္ျမန္စြာေရးခ်လိုက္သည္။

►ပီျပင္တဲ့ မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္္လိုဖန္တီးႏုိင္မလဲ...
လီယူဝင္ဟို႔ခ္က ျပန္ေရးလိုက္သည္။
►၁၄၀ ကာရက္ရွိတဲ့့ စိန္တစ္လံုးကို ရွာေဖြပါ.. လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ျပင္းျပင္း ခတ္လိုက္ပါ.. လွ်ပ္စစ္ဓာတ္က စိန္ရဲ့
  အဏုျမဴေတြကို ေျပာင္းလဲပစ္လိမ့္မယ္.. အဲဒီ ေက်ာက္ကေန ပီျပင္တဲ့ မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္ကို ပံုေဖာ္လို႔ရမယ္...

ကၽြန္ေတာ္သည္ မဒမ္ေဗာပီ(စ္)၏ အိမ္မွေန၍ စိတ္လႈပ္ရွားစြာ ထြက္လာခဲ့့သည္။ ထိုမွ် ၾကီးမားေသာ စိန္ကို
ဘယ္မွာရွာလို႔ ရႏုိင္မည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ့္ မိသားစုေငြေၾကးအားလံုးျဖင့္ ပံုဝယ္လွ်င္ပင္ ထိုသို႔ေသာ
စိန္တစ္ပြင့္မရႏုိင္ေခ်။ ေငြေၾကးလံုေလာက္စြာရွိလွ်င္လည္း ထိုသို႔ေသာ စိန္မ်ိဳးရွာေတြ႔ရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိသည္။

ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ဆိုင္မြန္၏ ျပတင္းေပါက္တြင္ မီးတစ္ပြင့္ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႔တိုက္ခန္းေလွကားအတိုင္းတက္သြားျပီး တံခါးမေခါက္ဘဲ အထဲသို႔ဝင္လိုက္သည္။
ဆိုင္မြန္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ာခိုင္းေနခဲ့ျပီး မီးအိမ္တစ္အိမ္ေပၚ ကိုင္းညြတ္ေနခဲ့သည္။
သူ႕လက္ထဲရွိ ေသးငယ္ေသာ အရာဝတၳဳတစ္ခုကို ေသခ်ာစြာေလ့့လာေနပံုရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ဝင္လာသံကို ၾကားသည္ႏွင့္ ထိုပစၥည္းကို သူ႔အိတ္ထဲထည့္လိုက္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာနီရဲသြားျပီး
အလြန္စိတ္ဂဏွာမျငိမ္ ျဖစ္ေနပံုရခဲ့သည္။

►ခင္ဗ်ား ဘာကိုၾကည့္ေနတာလဲ...
ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္သည္။ ဆိုင္မြန္က ျပန္မေျပာခဲ့ေခ်။ ထိုအစား သူဂဏွာမျငိမ္စြာ ရယ္ေမာလိုက္ျပီး
ကၽြန္ေတာ့္ကို ထိုင္ခိုင္းလိုက္သည္။ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ့္သတင္းေျပာျပရန္ စိတ္ေစာေနခဲ့သည္။။

►ဆိုင္မြန္.. ကၽြန္ေတာ္ မဒမ္ေဗာပီ(စ္)ဆီက အခုပဲ ျပန္လာတာ.. ပီျပင္တဲ့မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္ကို ရွာေတြ႕ေအာင္ကၽြန္ေတာ့္ကို အေထာက္အကူျပဳမယ့္ အခ်က္အလက္တစ္ခ်ိဳ႕ေပးခဲ့တယ္..
  ကာရက္(၁၄၀)ေလးတဲ့ စိန္တစ္ပြင့္သာ ကၽြန္ေတာ္ ရွာလို႔ေတြ႕ခဲ့ရင္.....

ကၽြန္ေတာ့္စကားလံုးမ်ားက ဆိုင္မြန္ကို တိရစ ၦာန္ရုိင္းတစ္ေကာင္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲပစ္ပံုရသည္။
သူသည္ စားပြဲေလးတစ္လံုးသို႔ေျပးသြားျပီး ရွည္လ်ားေသးသြယ္ေသာ ဓားတစ္လက္ကို ဆြဲယူလိုက္သည္။

မရဘူးး...
သူက ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။
►က်ဳပ္ရဲ့ ရတနာ ခင္ဗ်ားကို မေပးဘူး.. အေသသာခံလိုက္မယ္..

►သူငယ္ခ်င္း ဆိုင္မြန္...
ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္သည္။

►ခင္ဗ်ားေျပာေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ဘူး.. ကၽြန္ေတာ္ သိပၸံဆိုင္ရာျပႆနာတစ္ခုမွာ အကူအညီလိုလို႔ မဒမ္ေဗာပီ(စ္)ဆီကို သြားေမးခဲ့တယ္.. အရမ္းၾကီးတဲ့ စိန္တစ္လံုးလိုတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတယ္..
  ခင္ဗ်ား အဲဒီေလာက္ၾကီးတဲ့စိန္ မပိုင္ႏုိင္ေကာင္းပါဘူး..
  ပိုင္ခဲ့ရင္လည္း ခင္ဗ်ားသိပ္ခ်မ္းသာမွာပဲ.. ဒီမွာ ေနထိုင္မွာမဟုတ္ဘူး..

သူသည္ တစ္စကၠန္႔ခန္႔ ျပဴးၾကည့္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရယ္ေမာ၍ ေတာင္းပန္လိုက္သည္။

►ဆိုင္မြန္.. ကၽြန္ေတာ္က အၾကံျပဳလိုက္သည္။
 ►ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝိုင္နည္းနည္းေသာက္ျပီး ဒီကိစၥကို ေမ့လိုက္ရေအာင္... ေအာက္ထပ္က ကၽြန္ေတာ့္အခန္းမွာ ပုလင္းႏွစ္လံုးရွိတယ္္.. ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုျမင္လဲ..
►ခင္ဗ်ားရဲ့စိတ္ကူးကို ၾကိဳက္တယ္..  သူက ဆိုလိုက္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႔ တိုက္ခန္းထဲသို႔ ဝိုင္အရက္ပုလင္းမ်ားယူလာျပီး စေသာက္ၾကသည္။
ပထမတစ္ပုလင္းေသာက္ျပီးခ်ိန္တြင္ ဆိုင္မြန္အေတာ္မူးေနခဲ့သည္။

►ဆိုင္မြန္.. ခင္ဗ်ားမွာ လွ်ိဴ႕ဝွက္ခ်က္တစ္ခုရွိေနမွန္း ကၽြန္ေတာ္သိတယ္..
  ကၽြန္ေတာ့္ကို အဲဒါေလးေျပာျပပါလား...

ကၽြန္ေတာ့္ေလသံက သူ႔ကို ယံုကိုးမႈရွိေစခဲ့သည္။ သူ႔လွ်ိဴ႕ဝွက္ခ်က္ကို ေစာင့္ထိန္းပါမည္္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ
ကတိေတာင္းခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔အိတ္ထဲမွ ဘူးေလးတစ္ဘူးကို ထုတ္ယူလိုက္သည္။
ဘူးကို ဖြင့္လိုက္ေသာအခါတြင္ ႏွင္းဆီပံုစံရွိေသာ စိန္ပြင့္ၾကီးတစ္လံုးကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ရသည္။
စိန္ပြင့္အတြင္းနက္နက္မွ ျဖဴစင္ဝင္းပေသာ အလင္းေရာင္ျဖာထြက္ေနသည္။

ဆိုင္မြန္က ထိုစိန္ကို ေတာင္အာဖရိကရွိ လူတစ္ေယာက္ထံမွ ခိုးယူခဲ့သည္ဟု ေျပာျပသည္။ စိန္ပြင့္၏
အေလးခ်ိန္မွာ (၁၄၀)ကာရက္တိတိျဖစ္သည္ဟု သူကဆိုသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး စိတ္လႈပ္ရွားတုန္ခါသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကံကို ကၽြန္ေတာ္ မယံုႏိုင္ခဲ့့ေခ်။
လီယူဝင္ဟို႔ခ္၏ ဝိညာဥ္က အပီျပင္ဆံုး မွန္ဘီလူးခ်ပ္လွ်ိဴ႕ဝွက္ခ်က္အား ကၽြန္ေတာ္ကို ေျပာျပသည့္ေနမွာပင္
ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုမွန္ဘီလူးခ်ပ္ကို ဖန္တီးရန္ လိုအပ္သည့္ စိန္ပြင့္ကို ရွာေတြ႕သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆိုင္မြန္၏ရတနာကို ခိုးယူရန္ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဝိုင္ေနာက္တစ္ခြက္ေသာက္ရင္း သူ႔စားပြဲတစ္ဖက္တြင္ ထိုင္မိသည္။
စိန္ပြင့့္ကို ခိုးယူရုံသာ ခိုး၍မရေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့သည္။ ဆိုင္မြန္က ရဲကိုအေၾကာင္းၾကားေပမည္။
စိန္ပြင့့္ကို ရႏုိင္ရန္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းသာရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုင္မြန္ကို သတ္ရမည္။

ဆိုင္မြန္ကို သတ္ရန္ လိုအပ္သမွ်ပစၥည္းအားလံုး သူ႔အခန္းထဲမွာပင္ ရွိေနခဲ့သည္။ အိပ္ေဆးမႈန္႔မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနေသာ ပုလင္းတစ္လံုးသည္ သူ႔ခုတင္အနီး စားပြဲေပၚတြင္ ရွိေနခဲ့သည္။
စားပြဲေပၚတြင္ ရွည္လ်ားေသးသြယ္ေသာ ဓားတစ္လက္ရွိသည္။ ဆိုင္မြန္သည္ စိန္ပြင့့္ကို အာရုံစိုက္ေနေသာ
ေၾကာင့္ သူ႔ဖန္ခြက္ထဲသို႔ အိပ္ေဆးမႈန္႔ လြယ္လြယ္ကူကူထည့္ႏုိင္ခဲ့သည္။
သူသည္ (၁၅)မိနစ္အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ၏ စိန္ပြင့့္ကို အိတ္ထဲထည့္၍ ဆိုင္မြန္အား အိပ္ရာသို႔သယ္သြားသည္။
ဆိုင္မြန္ သူ႔ကိုသူ သတ္ေသခဲ့သည္ဟု ရဲကထင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ျပဳလိုခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆိုင္မြန္၏ ဓားရွည္ကို ေကာက္ယူ၍ သူ႔ကိုေသခ်ာငံုၾကည့္လိုက္သည္။ ဓားကိုသူကိုုယ္တိုင္ ကိုင္ေနခဲ့လွ်င္ သူ႔ႏွလံုးသားထဲသို႔ မည္သည့္ပံုစံစိုက္ဝင္မည္ကို အတိအက် စိတ္ကူးၾကည့္ေနခဲ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဓားကို သူ႔ႏွလံုးထဲသို႔ နက္နက္ထိုးထည့္လိုက္သည္။ သူ႔လည္မ်ိဳမွ အသံထြက္လာသည္။
ပူေဖာင္းၾကီးတစ္လံုးေပါက္ကြဲသည့္ အသံမ်ိဳးျဖစ္သည္။
သူ႔ခႏၶာကိုယ္ ေရြ႕လ်ားသြားျပီး သူ႔ညာလက္က ဓားလက္ကိုင္ကို ဖမ္းကိုင္လိုက္သည္။
သူခ်က္ခ်င္း ေသဆံုးသြားပံုရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အရက္ခြက္မ်ားကို ေဆးေၾကာ၍ ဝိုင္ပုလင္းႏွစ္လံုးကို ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ ယူထုတ္ခဲ့သည္။
မီးမ်ားကို ဖြင့္ထားခဲ့ျပီး တံခါးကို ပိတ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းထဲ ျပန္သြားခဲ့သည္။

ဆိုင္မြန္ ေသဆံုးသည့္ကိစၥကို ေနာက္တစ္ေန႔ ေန႔ခင္းသံုးနာရီက်မွ သိလာခဲ့့သည္။ အိိမ္နီးခ်င္းတစ္ဦးက
သူ႔တံခါးကို ေခါက္လိုက္သည္။ ျပန္ထူးသံမၾကားရေသာအခါ သူမက ရဲကိုအေၾကာင္းၾကားလိုက္သည္။
သူတို႔သည္ ဆိုင္မြန္၏အေလာင္းကို ခုတင္ေပၚတြင္ ေတြ႕ရွိသည္။ ရဲက လူတိုင္းကို ေမးျမန္းခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို သူတို႔မသိသြားခဲ့ေခ်။
ဂ်ဴးလ္(စ္)ဆိုင္မြန္က သူ႔ကိုသူ သတ္ေသသြားသည္ဟုု ေနာက္ဆံုးတြင္ ရဲမ်ားက ဆံုးျဖတ္လိုက္ျပီး
မၾကာခင္မွာပင္ သူ႔ကို အားလံုးေမ့ေလ်ာ့သြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အပီျပင္ဆံုးေသာ မူခင္းကို
က်ဴးလြန္ႏုိင္ခဲ့သည္။

ဆိုင္မြန္ ေသဆံုးျပီး သံုးလၾကာမွ် ကၽြန္ေတာ္သည္ ေန႔ေန႔၊ညည ကၽြန္ေတာ့္ စိန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္မ်ားကို ေသြးခဲ့
သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္မ်ားေသြးျပီးသြားသည္။ မွန္ခ်ပ္တစ္စေပၚတြင္ ေရစက္တစ္စက္ခ်ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့့္လက္မ်ား တုန္ခါေနခဲ့့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရစက္မခန္းေျခာက္သြားေစရန္ ဆီအနည္းငယ္ျဖည့့္လိုက္္သည္။ မွန္ေအာက္တြင္ မီးေရာင္ထိန္ထိန္တစ္ခုဖြင့္လွစ္ျပီး စိန္မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္မွတဆင့္ ၾကည့္လိုက္သည္။
တစ္ခဏမူ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရစက္တြင္ မည္သည့္အရာမွမေတြ႕ရေခ်။ ထို႔ေနာက္ အျဖဴေရာင္စင္စင္
အလင္းေရာင္ကိုေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးမွမွန္ခ်ပ္မ်ားကို ေရစက္နားသို႔ တိုးကပ္
လိုက္သည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ အျဖဴေရာင္အလင္းက ေျပာင္းလဲသြားသည့္ သ႑န္မ်ား ေပၚလာသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ တိမ္တိုက္မ်ား၊ လွပေသာသစ္ပင္မ်ားႏွင့္ ပန္းပင္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။
ဤပန္းပင္မ်ား၏ အရာင္အေသြးမ်ားမွာ အေတာ္ပင္ထူးျခားလို႔ေနသည္။
အနီေရာင္ေတာက္္ေတာက္၊ ခရမ္းေရာင္အျပင္ ေငြေရာင္၊ ေရႊေရာင္ေတြျဖစ္သည္။
ဒီသစ္ပင္ေတြ၏ သစ္ကိုင္းေတြသည္ ေလျပည္တြင္ ျဖည္းျဖည္းလႈပ္ခါလို႔ေနသည္။ ၾကည့္ေလရာအရပ္တိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရာင္ကြဲေပါင္းတစ္ေထာင္ႏွင့္ သစ္သီးဝလံပန္းမန္မ်ားကို ျမင္ရသည္။

►ဆန္းျပားလိုက္တာ... ဒီလွပတဲ့ေနရာမွာ သက္ရွိသတၱဝါတစ္ေကာင္တေလမွမရွိဘူး...
ကၽြန္ေတာ္ ေတြးလိုက္မိသည္။
သည့္ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ အရာင္အေသြးေတာက္ပေသာ သစ္ပင္ႏွင့္ ခ်ဳံပုတ္မ်ားအၾကားတြင္ ျဖည္းေလးစြာ ေရြ႕လ်ားေနေသာ အရာတစ္ခုကိုေတြ႕ရသည္။ ခရမ္းေရာင္သစ္ကိုင္းမ်ားႏွင့္ ေငြေရာင္ခ်ဳံပုတ္တို႔ ေဘးသို႔ညင္သာစြာတြန္းလိုက္သည္။
ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိေရွ႕တြင္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ဖူးသမွ် အလွဆံုးမိန္းမတစ္ဦး ရပ္ေနခဲ့သည္။
သူမ၏ အသြင္ကား ျပစ္မ်ိဳးမွဲ႔မထင္ပင္။ အသားေရာင္က ပန္းႏု၊ ၾကီးမားေသာမ်က္လံုးျပာမ်ားႏွင့္ ရွည္လ်ားေသာ
ေရႊေရာင္ဆံပင္ကား သူမပခံုးေပၚမွေက်ာ္၍ သူမ၏ ဒူးေခါင္းအထိေရာက္သည္။
သူမသည္ သက္တံအေရာင္အေသြးရွိေသာ သစ္ပင္မ်ားမွ လွမ္းထြက္လိုက္သည္။ ေရထဲတြင္ လြင့္ေမ်ာေနေသာ ပန္းတစ္ပြင့္ကဲ့့သို႔ သူမေလထဲတြင္္ လြင့္ေမ်ာသြါးသည္။ သူမ၏ လႈပ္ရွားမူမ်ားကို ၾကည့့္ရျခင္းမွာ ေလထဲတြင္
ဆည္းလည္းသံေလးမ်ား ထိခတ္သံမ်ားကို ၾကားရသည္ႏွင့္ တူေနခဲ့သည္။

သူမသည္ သက္တံအေရာင္အေသြးရွိေသာ သစ္ပင္မ်ားသို႔ ေလွ်ာက္သြားျပီး သစ္ပင္တစ္ပင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္
သည္။ သစ္ပင္သည္ သစ္သီးမ်ား ျပည့္ေနေသာ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္းကို ေရြ႕လ်ားသြားသည္။
သူမထံကိုင္းညြတ္လာရာ သူမ၏ ေသးငယ္ေသာလက္တြင္ လွည့္၍ စ စားလိုက္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုေတာက္ပေနေသာ အလင္းတန္းထဲသို႔ဝင္ေရာက္၍ ထိုလွပေသာ သစ္ေတာမ်ားထဲရွိ
သူမထံ လြင့္ေမ်ာဆင္းလိုက္ႏုိင္လွ်င္ ေကာင္းေပစြဟု ေတာင့့္္တလိုက္မိသည္။
ရုတ္တရက္ဆိုသလိုပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေသးငယ္လွပေသာသတၱဝါကို ခ်စ္မိသြားျပီမွန္း သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို မည္သည့္အခါမွ် ျပန္ခ်စ္မည္မဟုတ္ေသာသူကို ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္မိသြားေလျပီ။
ေရစက္တစ္စက္ထဲတြင္ အက်ည္းသားျဖစ္ေနသူတစ္ဦးကို ခ်စ္မိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အခန္းထဲမွေျပးထြက္လိုက္သည္။ ခုတင္ေပၚတြင္ ပစ္လွဲခ်လိုက္ျပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္အထိ ငို
ရႈိက္မိသည္။
တစ္ရက္္ျပီးတစ္ရက္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူမကို ၾကည့္ရူရန္ ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးဆီသို႔ ျပန္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တိုက္ခန္းမွ ထြက္သည္မရွိခဲ့ေခ်။ စားျခင္း၊ အိပ္ျခင္းပင္ ျပဳခဲသည္။

တစ္ေန႔တြင္မူ ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္အခ်စ္ကို ၾကည့္ရူရန္ အသင့္ရွိေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးသို႔သြား
ခဲ့့သည္။ သူမရွိေနခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္  အင္မတန္ဆိုးရြားေသာ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။
သူမမ်က္ႏွာ ပိန္လွီသြားျပီး သူမလမ္းပင္ မေလွ်ာက္ႏုိင္ေတာ့ေခ်။ သူမ၏ ေရႊေရာင္ဆံပင္မွ လွပေသာ
အလင္းေရာင္ႏွင့္ မ်က္ဝန္းျပာမ်ား မရွိေတာ့ေခ်။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူမကဲ့သို႔ေသးငယ္ျပီး သူမေလာကထဲဝင္ရန္ သူမကိုကူညီရန္ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ကိုေပးရန္ အသင့္ရွိေနခဲ့သည္။

သူမဖ်ားနာေအာင္္ မည္သည့္အခ်က္က ျပဳေနခဲ့သနည္း။ သူမ လြန္စြာနာက်င္ေနဟန္ရွိခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကူညီမူကင္းစြာ အသည္းကြဲလ်က္ပင္။ သူမကို နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကည့္ေနခဲ့့သည္။
သူမ အားနည္းသည္ထက္ အားနည္းလာသည္။ သစ္ေတာၾကီးမ်ားသည္လည္း ေျပာင္းလဲလို႔ေနသည္။
သစ္ပင္မ်ား၏ လွပေသာအေရာင္အေသြးတို႔ ဆံုးပါးသြားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရစက္ကို ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ မၾကည့္ခဲ့မိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္သတိရလိုက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရစက္ထဲသို႔ မွန္ဘီလူးျဖင့္ ၾကည့္ခဲ့မိပါေသာ္လည္း ေရစက္ကိုမူ ဂရုမစိုက္မိခဲ့ေခ်။
ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးေအာက္မွန္ခ်ပ္ကို ၾကည့္လိုက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေၾကာက္စရာအျဖစ္မွန္ကို သိလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရစက္မခန္းေျခာက္ေစဖို႔ ဆီထပ္တိုးရန္ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့သည္။
ေရစက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အေလာသံုးဆယ္ အျမန္ေျပး၍ မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္မွ ၾကည့္လိုက္သည္။ သက္တံေရာင္ေတာအုပ္
အားလံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အခ်စ္သည္ အလင္းေရာင္ပ်ပ်တြင္ လဲေနခဲ့သည္။
သူမ၏ ပန္းေရာင္ခႏၶာကိုယ္မွာ ေျခာက္ေသြ႕ျပီး အသားအေရတြန္႔ေနခဲ့သည္။ သူမမ်က္လံုးမ်ားက ဖႈန္မႈန္႔ေတြလို နက္လို႔ေနသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ သူမ ထာဝရ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္ သတိလစ္သြားျပီး နာရီေပါင္းမ်ားစြာအၾကာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္မွန္ဘီလူးအစအနမ်ားေပၚ ႏုိးလာခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ သတိလစ္သြားစဥ္က ့္မွန္ဘီလူးေပၚက်သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စိန့္္မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္ကဲ့သို႔ပင္
ကၽြန္ေတာ့္စတ္လည္း ကြဲအက္ေနခဲ့ေလျပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အိပ္ရာသို႔ တြားသြားလိုက္သည္။

လေပါင္းမ်ားစြာအၾကာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လည္ ေနေကာင္းလာေသာအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ေငြအားလံုး ကုန္ေနေခ်ျပီ။ ယခုမူ ကၽြန္ေတာ္ရူးေနျပီဟု လူေတြေျပာလာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သိပၸံရူးလင္လီ ဟုေခၚၾကသည္။

လီယူဝင္ဟို႔ခ္၏ ဝိညာဥ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ စကားေျပာဆိုခဲ့သည္ကို မည္သူမွ် မယံုၾကည္ၾကေခ်။
ကၽြန္ေတာ ္ဂ်ဴးလ္(စ္)ဆိုင္မြန္ကို မည္သို႔သတ္၍ ပီျပင္ေသာ မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္လုပ္ရန္ သူ႔စိန္ကို ခိုးယူခဲ့ေၾကာင္းေျပာေသာအခါ ရယ္ေမာၾကသည္။
ေရစက္ေလးထဲတြင္ လွပေသာကမာၻကို ကၽြန္ေတာ္ မည့္သည့္အခါကမွ မျမင္ခဲ့ဟု သူတို႔ထင္သည္။

သို႔ေသာ္ စိန့္္မွန္ဘီလူးမွန္ခ်ပ္အေၾကာင္း အျဖစ္မွန္ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။
ယခု သင္တို႔လည္း သိပါျပီ....

( ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္မ်ားကို ရိုက္ႏွိပ္ တင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ )
@yexin189

No comments:

Post a Comment